Οδηγός για Gain και Τόνο
Το stacking — δηλαδή η χρήση overdrive και booster πεταλιών μαζί — είναι μια από τις πιο δημιουργικές τεχνικές για να διαμορφώσεις τον ήχο σου. Είτε παίζεις blues, doom, rock ή metal, η σωστή στοίβα πεταλιών μπορεί να σου δώσει πλούσιο τόνο, δυναμική απόκριση και έλεγχο του gain.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και φτηνά πετάλια ή να φτιάξεις τα δικά σου αλλά ξεκίνα με μια σωστή τροφοδοσία ρεύματος. Όσο πιο καλή είναι η τροφοδοσία που έχεις τόσο καλύτερα θα ακούγεται και το κύκλωμα που χρησιμοποιείς και καλό δεν σημαίνει απαραίτητα και ακριβό.
Tip
(Όταν κάνεις ρυθμίσεις και ακούσεις κάτι που σου αρέσει σημείωσε τις ρυθμίσεις σου.)
Τι είναι το Stacking;
Το stacking σημαίνει ότι χρησιμοποιείς δύο ή περισσότερα πετάλια gain (π.χ. overdrive, booster, distortion) στη σειρά, ώστε το ένα να επηρεάζει το άλλο. Το αποτέλεσμα είναι πιο σύνθετος ήχος, με δυνατότητα να ελέγχεις την παραμόρφωση, την ένταση και το EQ σε διαφορετικά στάδια.
Παράδειγμα κυκλώματος με αυτή τη δυνατότητα ενσωματωμένη είναι το King of Tone από τον Analogman με δυο επιλέξιμα στάδια overdrive.
Πώς λειτουργεί το Overdrive + Booster Stack
Σειρά | Αποτέλεσμα |
---|---|
Booster → Overdrive | Το booster “σπρώχνει” το overdrive για περισσότερο gain και κορεσμό |
Overdrive → Booster | Το booster αυξάνει την ένταση χωρίς να αλλάζει τον χαρακτήρα του overdrive |
Η πρώτη επιλογή είναι ιδανική για solos και πιο “βρώμικο” ήχο. Η δεύτερη για καθαρότερο boost και headroom.
Παραδείγματα Πεταλιών
Τύπος | Πετάλια |
---|---|
Overdrive | Ibanez TS9, Boss BD-2, DOD 250, EHX Crayon |
Booster | TC Spark, MXR Micro Amp, Xotic EP Booster |
Ρυθμίσεις για Δοκιμή
Doom / Sludge Stack
Booster: Gain ~9, Level ~3
Overdrive: Gain ~8–10, Tone ~8 o’clock
Αποτέλεσμα: Saturated fuzz-like doom tone με ambient βάθος
Blues / Rock Stack
Booster: Gain ~12, Level ~2
Overdrive: Gain ~5–6, Tone ~12 o’clock
Αποτέλεσμα: Warm crunch με δυναμική απόκριση
Tips για Stacking
Stack pedals με διαφορετικό χαρακτήρα (π.χ. mid-hump + transparent) για πιο ενδιαφέρον ήχο
Ρύθμισε το gain χαμηλά και στα δύο πετάλια για πιο μουσική παραμόρφωση
Πειραματίσου με τη σειρά — μερικές φορές το “ανάποδο” δίνει καλύτερο αποτέλεσμα
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.