Wednesday, 23 July 2025

Η Ανάπτυξη των Πεταλιών Κιθάρας - Γιατί Ασχολούνται κάποιοι Κιθαρίστες;

Η Ανάπτυξη των Πεταλιών Κιθάρας / The Evolution of Guitar Pedals

Η Ανάπτυξη των Πεταλιών Κιθάρας

Γιατί Ασχολούνται Οι Κιθαρίστες και Τι Προσφέρουν

The Evolution of Guitar Pedals

Why Guitarists Engage and What They Offer

Εισαγωγή

Η ανάπτυξη και χρήση πεταλιών κιθάρας αποτελεί ένα από τα πιο δημιουργικά και προσωπικά πεδία για πολλούς κιθαρίστες. Δεν είναι απλώς εργαλεία για την αλλοίωση του ήχου — είναι μέσα έκφρασης, πειραματισμού και ταυτότητας.

Introduction

The development and use of guitar pedals represent one of the most creative and personal fields for many guitarists. They are not just tools for altering sound — they are means of expression, experimentation, and identity.

Γιατί Ασχολούνται Οι Κιθαρίστες με την Ανάπτυξη Πεταλιών

Πολλοί κιθαρίστες επιλέγουν να ασχοληθούν με την ανάπτυξη ή τροποποίηση πεταλιών για διάφορους λόγους:

Μοναδικός Ήχος

Αναζητούν έναν μοναδικό ήχο που να τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Η δημιουργία ή η προσαρμογή πεταλιών τους επιτρέπει να διαμορφώσουν έναν προσωπικό ηχητικό χαρακτήρα.

Καλλιτεχνική Έκφραση

Χρησιμοποιούν τα πετάλια ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης. Ο συνδυασμός διαφορετικών εφέ μπορεί να δημιουργήσει νέες μουσικές εμπειρίες και να εμπνεύσει νέες συνθέσεις.

Τεχνική Περιέργεια & DIY

Πολλοί έχουν τεχνική περιέργεια και αγαπούν να πειραματίζονται με ηλεκτρονικά κυκλώματα. Η κουλτούρα του DIY (Do It Yourself) είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στον χώρο της μουσικής τεχνολογίας.

Οικονομία

Η δημιουργία πεταλιών μπορεί να είναι πιο οικονομική από την αγορά πολλών εμπορικών μοντέλων, ειδικά για μουσικούς με περιορισμένο προϋπολογισμό.

Why Guitarists Engage in Pedal Development

Many guitarists choose to engage in the development or modification of pedals for various reasons:

Unique Sound

They seek a unique sound that sets them apart from others. Creating or customizing pedals allows them to shape a personal sonic character.

Artistic Expression

They use pedals as a means of artistic expression. Combining different effects can create new musical experiences and inspire new compositions.

Technical Curiosity & DIY

Many have a technical curiosity and love to experiment with electronic circuits. The DIY (Do It Yourself) culture is particularly popular in music technology.

Cost-Effectiveness

Creating pedals can be more economical than buying many commercial models, especially for musicians on a limited budget.

Τι Προσφέρουν τα Πετάλια Κιθάρας

Τα πετάλια προσφέρουν στους κιθαρίστες μια σειρά από πλεονεκτήματα:

Προσωπικότητα & Χαρακτήρας

Προσθέτουν προσωπικότητα και χαρακτήρα στον ήχο της κιθάρας.

Ενίσχυση Δημιουργικότητας

Ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την έμπνευση, καθώς νέοι ήχοι μπορούν να οδηγήσουν σε νέες μουσικές ιδέες.

Δυναμικός Έλεγχος

Δίνουν στον κιθαρίστα τη δυνατότητα να ελέγχει δυναμικά τον ήχο του κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης.

Ποικιλία Εφέ

Παρέχουν μεγάλη ποικιλία εφέ, όπως distortion, delay, reverb, modulation και πολλά άλλα.

Ανθεκτικότητα & Αξιοπιστία

Είναι συχνά ανθεκτικά και αξιόπιστα, ειδικά τα αναλογικά πετάλια που κατασκευάζονται για χρήση σε live εμφανίσεις.

What Guitar Pedals Offer

Pedals offer guitarists a range of advantages:

Personality & Character

They add personality and character to the guitar's sound.

Enhanced Creativity

They enhance creativity and inspiration, as new sounds can lead to new musical ideas.

Dynamic Control

They give the guitarist the ability to dynamically control their sound during performance.

Variety of Effects

They provide a wide variety of effects, such as distortion, delay, reverb, modulation, and many more.

Durability & Reliability

They are often durable and reliable, especially analog pedals built for live performances.

Η Κουλτούρα των Πεταλιών

Η ενασχόληση με τα πετάλια έχει εξελιχθεί σε μια παγκόσμια κουλτούρα. Υπάρχουν κοινότητες μουσικών που ανταλλάσσουν ιδέες, σχέδια και εμπειρίες. Μέσα από πλατφόρμες όπως το YouTube και τα κοινωνικά δίκτυα, οι παρουσιάσεις πεταλιών έχουν εμπνεύσει μια νέα γενιά μουσικών. Επιπλέον, πολλά πετάλια αποκτούν συλλεκτική αξία λόγω της αισθητικής τους, της ιστορίας τους ή της μοναδικότητας του ήχου τους. Η ανάπτυξη πεταλιών κιθάρας είναι κάτι περισσότερο από τεχνική ενασχόληση. Είναι μια μορφή τέχνης που προσφέρει στους κιθαρίστες την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον ήχο τους, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά δικό τους. Είτε είσαι επαγγελματίας μουσικός είτε χομπίστας, τα πετάλια μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπο που παίζεις και αντιλαμβάνεσαι τη μουσική.

The Pedal Culture

Engagement with pedals has evolved into a global culture. There are communities of musicians who exchange ideas, designs, and experiences. Through platforms like YouTube and social media, pedal demonstrations have inspired a new generation of musicians. Furthermore, many pedals acquire collector's value due to their aesthetics, history, or unique sound. Guitar pedal development is more than a technical pursuit. It's an art form that offers guitarists the opportunity to explore their sound, experiment, and create something truly their own. Whether you're a professional musician or a hobbyist, pedals can transform the way you play and perceive music.

Tuesday, 22 July 2025

NUX MG-300

NUX MG-300: Ολοκληρωμένη Εξερεύνηση

NUX MG-300

Ένας πλήρης οδηγός για το δημοφιλές multi-effects pedal

Εισαγωγή στο NUX MG-300

Το NUX MG-300 είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές multi-effects pedal για κιθάρα και μπάσο, γνωστό για την εντυπωσιακή ποιότητα ήχου, τις πλούσιες δυνατότητες και την προσιτή τιμή του. Αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση για μουσικούς που αναζητούν έναν ευέλικτο επεξεργαστή ήχου, ικανό να προσφέρει από ρεαλιστικές προσομοιώσεις ενισχυτών μέχρι μια ευρεία γκάμα εφέ.

Σε αυτή τη διαδραστική εξερεύνηση, θα εμβαθύνουμε στις δυνατότητες του MG-300, θα αναλύσουμε τα βασικά του χαρακτηριστικά, θα εξετάσουμε γιατί αποτελεί μια καλή επιλογή για πολλούς κιθαρίστες.

Χαρακτηριστικά & Λειτουργίες

Το NUX MG-300 είναι γεμάτο με προηγμένες λειτουργίες που το καθιστούν ένα ισχυρό εργαλείο για κάθε κιθαρίστα. Κάντε κλικ σε κάθε ενότητα για να μάθετε περισσότερα.

1. TS/AC-HD Προσομοίωση Ενισχυτών

Περιγραφή:

Η τεχνολογία TS/AC-HD (True Simulation of Analog Circuit - High Definition) της NUX προσφέρει εξαιρετικά ρεαλιστικές προσομοιώσεις ενισχυτών. Αυτό σημαίνει ότι το MG-300 αναπαράγει πιστά τον ήχο και την αίσθηση των κλασικών και σύγχρονων ενισχυτών κιθάρας, από καθαρούς τόνους μέχρι high-gain distortion.

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • Υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής
  • Δυναμική απόκριση που μοιάζει με πραγματικό ενισχυτή
  • Ποικιλία μοντέλων ενισχυτών (π.χ., Fender, Marshall, Vox, Mesa/Boogie)
2. Impulse Response (IR) Loader

Περιγραφή:

Το MG-300 διαθέτει ενσωματωμένο IR loader, επιτρέποντάς σας να φορτώσετε τα δικά σας Impulse Responses (αρχεία που προσομοιώνουν την ακουστική απόκριση καμπινών ηχείων και μικροφώνων). Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσετε τον ήχο σας με απίστευτη ακρίβεια, χρησιμοποιώντας IRs από τις αγαπημένες σας καμπίνες και μικρόφωνα.

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • Υποστήριξη IRs τρίτων κατασκευαστών
  • Ενσωματωμένα IRs καμπινών
  • Ευελιξία στον τελικό τόνο
3. Εφέ (Drive, Modulation, Delay, Reverb κ.ά.)

Περιγραφή:

Το MG-300 προσφέρει μια τεράστια βιβλιοθήκη εφέ, καλύπτοντας όλες τις βασικές κατηγορίες και πολλά περισσότερα. Από κλασικά overdrive και distortion μέχρι πλούσια modulation, ατμοσφαιρικά delay και reverb, έχετε στη διάθεσή σας έναν πλήρη εξοπλισμό εφέ.

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • Πολλαπλά μοντέλα Overdrive/Distortion/Fuzz
  • Εφέ Modulation (Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo κ.ά.)
  • Εφέ Delay (Analog, Digital, Tape, Reverse κ.ά.)
  • Εφέ Reverb (Hall, Plate, Spring, Shimmer κ.ά.)
  • EQ, Compressor, Noise Gate, Wah, Pitch Shifter κ.ά.
4. Drum Machine & Looper

Περιγραφή:

Για εξάσκηση και δημιουργικότητα, το MG-300 περιλαμβάνει ενσωματωμένη drum machine με διάφορα ρυθμικά μοτίβα και έναν looper με χρόνο εγγραφής 60 δευτερολέπτων. Αυτές οι λειτουργίες είναι ιδανικές για jamming, σύνθεση και ανάπτυξη ιδεών.

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • 25 ρυθμικά μοτίβα drum machine
  • Looper 60 δευτερολέπτων με overdubbing
  • Συγχρονισμός looper με drum machine
5. Διασύνδεση Χρήστη & Λογισμικό QuickTone

Περιγραφή:

Η συσκευή διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη LCD 2,8 ιντσών για εύκολη πλοήγηση και επεξεργασία ρυθμίσεων. Επιπλέον, το λογισμικό QuickTone (διαθέσιμο για PC/Mac) προσφέρει μια διαισθητική γραφική διεπαφή για λεπτομερή επεξεργασία των patches, διαχείριση IRs και ενημερώσεις firmware.

Βασικά Χαρακτηριστικά:

  • Έγχρωμη οθόνη LCD 2,8"
  • Διαισθητικό user interface
  • Λογισμικό QuickTone για PC/Mac
  • USB Audio Interface για ηχογράφηση

Γιατί να Επιλέξετε το NUX MG-300;

Το NUX MG-300 έχει κερδίσει την αγάπη της κοινότητας των κιθαριστών για πολλούς λόγους. Εδώ είναι οι βασικοί παράγοντες που το καθιστούν μια καλή επιλογή:

Αξία για τα Χρήματα: Το MG-300 προσφέρει δυνατότητες και ποιότητα ήχου που συνήθως βρίσκονται σε πολύ ακριβότερα pedals. Είναι μια ιδανική επιλογή για μουσικούς με περιορισμένο budget που δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στον ήχο.

Καλή Ποιότητα Ήχου: Οι προσομοιώσεις ενισχυτών και τα εφέ του είναι υψηλής ποιότητας, προσφέροντας ρεαλιστικούς και εμπνευσμένους τόνους για κάθε είδος μουσικής.

Ευκολία Χρήσης: Παρά τις προηγμένες δυνατότητές του, το MG-300 είναι εύκολο στη χρήση, τόσο μέσω της συσκευής όσο και μέσω του λογισμικού QuickTone. Αυτό το καθιστά ιδανικό για αρχάριους αλλά και για έμπειρους χρήστες που θέλουν γρήγορη πρόσβαση σε ποιοτικούς τόνους.

Φορητότητα: Το συμπαγές μέγεθός του το καθιστά εύκολο στη μεταφορά, ιδανικό για εξάσκηση, live εμφανίσεις ή ηχογραφήσεις στο σπίτι.

Ολοκληρωμένη Λύση: Με ενισχυτές, εφέ, IRs, drum machine και looper, το MG-300 μπορεί να λειτουργήσει ως το κεντρικό κομμάτι του setup σας, αντικαθιστώντας πολλά ξεχωριστά pedals.

Δημοτικότητα & Αντίκτυπος

Το NUX MG-300 έχει αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα από την κυκλοφορία του, αποτελώντας έναν "game changer" στην κατηγορία των οικονομικών multi-effects pedals. Ο αντίκτυπός του είναι σημαντικός για πολλούς λόγους:

Αναβάθμιση της Οικονομικής Κατηγορίας: Το MG-300 ανέβασε τον πήχη για το τι μπορεί να προσφέρει ένα multi-effects pedal σε χαμηλή τιμή, πιέζοντας άλλους κατασκευαστές να βελτιώσουν τα δικά τους προϊόντα.

Πρόσβαση σε Ποιοτικό Ήχο: Έχει καταστήσει τον ποιοτικό ήχο ενισχυτών και εφέ προσιτό σε ένα ευρύτερο κοινό, συμπεριλαμβανομένων αρχάριων και ενδιάμεσων κιθαριστών.

Δυναμική Κοινότητα: Έχει δημιουργήσει μια ενεργή online κοινότητα χρηστών που μοιράζονται patches, συμβουλές και βίντεο, ενισχύοντας περαιτέρω τη δημοτικότητά του.

Επιλογή για Επαγγελματίες: Ακόμα και επαγγελματίες μουσικοί το χρησιμοποιούν ως εφεδρική λύση, για εξάσκηση ή για μικρότερα gigs, λόγω της αξιοπιστίας και της ποιότητας ήχου του.

Χρονολόγιο NUX MG-300 & Σχετικών Προϊόντων

Αυτό το χρονολόγιο παρουσιάζει την κυκλοφορία του NUX MG-300 και άλλων σημαντικών προϊόντων ή αναβαθμίσεων της NUX που σχετίζονται με την τεχνολογία προσομοίωσης και εφέ, δίνοντάς σας μια εικόνα της εξέλιξης της εταιρείας.

Monday, 21 July 2025

Overdrive Pedals - Η Ψυχή του Blues και του Rock

Overdrive Pedals: Η Ψυχή του Blues και του Rock

Overdrive Pedals: Η Ψυχή του Blues και του Rock

Από την απαλή ζεστασιά στην εκρηκτική παραμόρφωση

Η Γέννηση του Overdrive Ήχου

Καλώς ήρθατε στον κόσμο των overdrive pedals, των μικρών αυτών "κυκλωμάτων" που μεταμορφώνουν τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας, προσδίδοντάς του ζεστασιά, sustain και έναν μοναδικό χαρακτήρα. Πριν από την εμφάνιση αυτών των συσκευών, ο επιθυμητός "βρώμικος" τόνος επιτυγχανόταν κυρίως με το να πιέζονται οι ενισχυτές λυχνίας σε υψηλές εντάσεις, φτάνοντας στα όρια της παραμόρφωσης. Αυτός ο φυσικός κορεσμός, γεμάτος αρμονικές και δυναμική απόκριση, έγινε το ζητούμενο αρκετών μουσικών.

Τα overdrive pedals γεννήθηκαν από την ανάγκη να αναπαραχθεί αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος σε ελεγχόμενες εντάσεις, προσφέροντας τη δυνατότητα στους μουσικούς να αποκτήσουν τον παραμορφωμένο τόνο ενός ενισχυτή λυχνίας, χωρίς να χρειάζεται να τον φτάσουν στα όρια να καεί. Σε αντίθεση με τα πιο ακραία distortion pedals, το overdrive διατηρεί την αίσθηση της δυναμικής του παιξίματος και την αρχική χροιά της κιθάρας, προσθέτοντας έναν "κοκκώδη" χαρακτήρα που είναι ιδανικός για blues, classic rock, country και jazz fusion. Ας θυμηθούμε την ιστορία, τους τύπους και τα εμβληματικά μοντέλα που καθόρισαν την ψυχή του blues και του rock.

Ιστορία & Εξέλιξη των Overdrive Pedals

Εδώ, θα εξερευνήσουμε την πορεία των overdrive pedals από τις πρώτες τους εμφανίσεις μέχρι σήμερα. Αυτή η ενότητα παρέχει ένα χρονολογικό πλαίσιο, επιτρέποντάς σας να δείτε πώς εξελίχθηκαν οι τεχνολογίες και οι προτιμήσεις των μουσικών, οδηγώντας στη δημιουργία των διαφορετικών κατηγοριών pedals που θα εξερευνήσουμε στη συνέχεια.

Πρώιμες Μορφές (Προ-1970s): Πριν από την εμφάνιση των overdrive pedals, οι κιθαρίστες επιδίωκαν τον παραμορφωμένο ήχο πιέζοντας τους ενισχυτές λυχνίας τους σε υψηλές εντάσεις. Αυτό ήταν συχνά μη πρακτικό ή αδύνατο σε μικρούς χώρους ή στούντιο.

Δεκαετία του '70: Η Δημιουργία του Overdrive. Η δεκαετία του '70 σηματοδότησε την εμφάνιση των πρώτων pedals που μιμούνταν τη συμπεριφορά ενός πρεσαρισμένου ενισχυτή. Το Ibanez Tube Screamer (αρχικά TS808, 1979) ήταν πρωτοπόρο, καθορίζοντας τον "mid-hump" τόνο και καθιστώντας το overdrive προσβάσιμο σε ευρύ κοινό. Άλλα πρώιμα pedals περιλαμβάνουν το MXR Distortion+ (αν και ονομάζεται distortion, λειτουργεί συχνά ως overdrive) και το DOD250 πιο "crunch".

Δεκαετία του '80: Η Εδραίωση και η Ποικιλία. Το overdrive έγινε εξαιρετικά δημοφιλές τη δεκαετία του '80, με την εμφάνιση πολλών νέων μοντέλων. Το BOSS SD-1 Super Overdrive (1981) και το BOSS BD-2 Blues Driver (1995) προσέφεραν διαφορετικές γεύσεις overdrive, από πιο επιθετικές μέχρι πιο διαφανείς και bluesy.

2000s και Μετά: Boutique και "Transparent" Overdrive. Η νέα χιλιετία έφερε μια έκρηξη στην αγορά των boutique overdrive pedals. Κατασκευαστές όπως η Klon (με το Centaur) και η Paul Cochrane (με το Timmy) επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη "transparent" overdrive που ενισχύουν τον ενισχυτή χωρίς να αλλοιώνουν τον βασικό του τόνο. Παράλληλα, εμφανίστηκαν pedals με πολλαπλά modes, ενσωματωμένα EQ και μεγαλύτερη ευελιξία, καλύπτοντας κάθε πιθανή ηχητική ανάγκη.

Τύποι & Λειτουργία των Overdrive Pedals

Τα overdrive pedals διαφέρουν στον τρόπο που δημιουργούν την παραμόρφωση και στον χαρακτήρα του τόνου που προσφέρουν. Η κατανόηση των βασικών τύπων και των ρυθμίσεών τους είναι κρίσιμη για να επιλέξετε το κατάλληλο pedal για τις ανάγκες σας. Η λίστα αυτή είναι ενδεικτική, καθώς υπάρχουν πολλές παραλλαγές και υβριδικά σχέδια.

Βασικές Ρυθμίσεις Overdrive:

  • Gain/Drive (Κέρδος/Οδήγηση): Ελέγχει την ποσότητα της παραμόρφωσης.
  • Tone (Τόνος): Ελέγχει τη χροιά του παραμορφωμένου ήχου, από πιο μπάσα σε πιο πρίμα.
  • Level/Volume (Επίπεδο/Ένταση): Το συνολικό επίπεδο έντασης του εφέ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για boost.

Τύποι Overdrive:

1. Tube Screamer Style (Mid-Hump Overdrive):
Είναι ο πιο αναγνωρίσιμος τύπος overdrive. Χαρακτηρίζεται από μια ενίσχυση στις μεσαίες συχνότητες ("mid-hump") και ένα "μαλακό" (soft clipping) που μιμείται τη συμπίεση των λυχνιών. Αυτό βοηθά την κιθάρα να "κόβει" στο mix και να διατηρεί την ευκρίνεια.
Παραδείγματα: Ibanez Tube Screamer (TS808, TS9), Maxon OD808.

2. Transparent Overdrive:
Σχεδιασμένα για να ενισχύουν τον ενισχυτή χωρίς να αλλοιώνουν τον βασικό του τόνο ή τη χροιά της κιθάρας. Προσφέρουν έναν πιο "ανοιχτό" και δυναμικό κορεσμό, με λιγότερη συμπίεση και πιο φυσική απόκριση στο παίξιμο. Συχνά χρησιμοποιούνται ως clean boost ή για να "σπρώξουν" έναν ήδη πιεσμένο ενισχυτή.
Παραδείγματα: Klon Centaur, Paul Cochrane Timmy, Analog Man King of Tone.

3. Bluesbreaker Style Overdrive:
Βασίζονται στο κύκλωμα του Marshall Bluesbreaker pedal. Προσφέρουν έναν πιο "ανοιχτό" και "crunchy" τόνο, με λιγότερη συμπίεση από τα Tube Screamers και πιο "βρετανικό" χαρακτήρα.
Παραδείγματα: Analog Man King of Tone, JHS Morning Glory.

4. Clean Boosts (με Overdrive δυνατότητες):
Ενώ ο κύριος σκοπός τους είναι να ενισχύσουν το σήμα, πολλά clean boost pedals μπορούν να οδηγήσουν έναν ενισχυτή σε overdrive ή να προσθέσουν μια μικρή ποσότητα κορεσμού από μόνα τους.
Παραδείγματα: Xotic EP Booster, MXR Micro Amp.

Χρονολόγιο Overdrive Pedals

Αυτό το διαδραστικό χρονολόγιο προσφέρει μια οπτική αναπαράσταση των περιόδων κυκλοφορίας ή της κύριας δημοτικότητας των βασικών overdrive pedals. Κάθε μπάρα αντιστοιχεί σε ένα pedal, επιτρέποντάς σας να συγκρίνετε πότε εμφανίστηκαν και πώς αλληλεπικαλύπτονταν οι περίοδοί τους. Αυτή η οπτικοποίηση βοηθά στην κατανόηση της εξέλιξης της τεχνολογίας και των τάσεων στον ήχο της κιθάρας. Λάβετε υπόψη ότι αυτή η λίστα περιλαμβάνει μόνο ένα δείγμα από τα αμέτρητα αξιόλογα overdrive pedals που έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά.

Wah-Fuzz Cathedral Stack

 Σύνθεση για Ambient Doom & Sludge

Το Wah-Fuzz Cathedral Stack είναι μια ατμοσφαιρική αλυσίδα πεταλιών που συνδυάζει δυναμικό filtering με υπερκορεσμένο fuzz και πλούσια reverb. Ιδανική για funeral doom, sludge, shoegaze ή ambient metal καταστάσεις.

 Διάταξη Αλυσίδας Πεταλιών

Κιθάρα
  ↓
Wah-Wah Pedal (π.χ. Dunlop Cry Baby, EQD Warden Wah)
  ↓
Fuzz (π.χ. Fuzzlord FU-2, Big Muff, ή Hyperfuzz τύπου Cathedral)
  ↓
Reverb (π.χ. EarthQuaker Afterneath, Valhalla Shimmer)
  ↓
Delay (προαιρετικά για ambient echoes)
  ↓
Ενισχυτής καθαρής εισόδου


 Γιατί λειτουργεί καλά

  • Wah πριν το fuzz: Προσφέρει φίλτρα και δυναμική έκφραση — το fuzz αντιδρά στον χαρακτήρα του wah.

  • Reverb μετά το fuzz: Προσθέτει “καθεδρική” ατμόσφαιρα και διατηρεί τον κορεσμό του fuzz.

  • Delay (προαιρετικό): Ρυθμικά echoes για shoegaze ή cinematic doom υφές.

 Συμβουλές Τόνου

  • Pickup: Χρησιμοποίησε το neck για πιο ομαλό sweep.

  • Fuzz Gain: Τέρμα (max) για τοίχο παραμόρφωσης.

  • Sweep Wah: Εστίασε σε low-mids (~400–800Hz) για βρυχηθμό doom.

  • EQ pedal (προαιρετικό): Πριν το fuzz για pre-tone shaping και doom χαρακτήρα.

Stacking Overdrive με Booster


Οδηγός για Gain και Τόνο



Το stacking — δηλαδή η χρήση overdrive και booster πεταλιών μαζί — είναι μια από τις πιο δημιουργικές τεχνικές για να διαμορφώσεις τον ήχο σου. Είτε παίζεις blues, doom, rock ή metal, η σωστή στοίβα πεταλιών μπορεί να σου δώσει πλούσιο τόνο, δυναμική απόκριση και έλεγχο του gain.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και φτηνά πετάλια ή να φτιάξεις τα δικά σου αλλά ξεκίνα με μια σωστή τροφοδοσία ρεύματος. Όσο πιο καλή είναι η τροφοδοσία που έχεις τόσο καλύτερα θα ακούγεται και το κύκλωμα που χρησιμοποιείς και καλό δεν σημαίνει απαραίτητα και ακριβό. 

Tip

(Όταν κάνεις ρυθμίσεις και ακούσεις κάτι που σου αρέσει σημείωσε τις ρυθμίσεις σου.)

   Τι είναι το Stacking;

Το stacking σημαίνει ότι χρησιμοποιείς δύο ή περισσότερα πετάλια gain (π.χ. overdrive, booster, distortion) στη σειρά, ώστε το ένα να επηρεάζει το άλλο. Το αποτέλεσμα είναι πιο σύνθετος ήχος, με δυνατότητα να ελέγχεις την παραμόρφωση, την ένταση και το EQ σε διαφορετικά στάδια.

Παράδειγμα κυκλώματος με αυτή τη δυνατότητα ενσωματωμένη είναι το King of Tone από τον Analogman με δυο επιλέξιμα στάδια overdrive. 

   Πώς λειτουργεί το Overdrive + Booster Stack

ΣειράΑποτέλεσμα
Booster → OverdriveΤο booster “σπρώχνει” το overdrive για περισσότερο gain και κορεσμό
Overdrive → BoosterΤο booster αυξάνει την ένταση χωρίς να αλλάζει τον χαρακτήρα του overdrive

Η πρώτη επιλογή είναι ιδανική για solos και πιο “βρώμικο” ήχο. Η δεύτερη για καθαρότερο boost και headroom.

 Παραδείγματα Πεταλιών

ΤύποςΠετάλια
OverdriveIbanez TS9, Boss BD-2, DOD 250, EHX Crayon
BoosterTC Spark, MXR Micro Amp, Xotic EP Booster

  Ρυθμίσεις για Δοκιμή

   Doom / Sludge Stack

  • Booster: Gain ~9, Level ~3

  • Overdrive: Gain ~8–10, Tone ~8 o’clock

  • Αποτέλεσμα: Saturated fuzz-like doom tone με ambient βάθος

   Blues / Rock Stack

  • Booster: Gain ~12, Level ~2

  • Overdrive: Gain ~5–6, Tone ~12 o’clock

  • Αποτέλεσμα: Warm crunch με δυναμική απόκριση

  Tips για Stacking

  • Stack pedals με διαφορετικό χαρακτήρα (π.χ. mid-hump + transparent) για πιο ενδιαφέρον ήχο

  • Ρύθμισε το gain χαμηλά και στα δύο πετάλια για πιο μουσική παραμόρφωση

  • Πειραματίσου με τη σειρά — μερικές φορές το “ανάποδο” δίνει καλύτερο αποτέλεσμα 

Για παράδειγμα DOD 250 > TS 808 έχει καλό αποτέλεσμα, το ανάποδο δεν ακούγεται καλά.

Sunday, 20 July 2025

Βασικές Τεχνικές Μείωσης Θορύβου

Ο θόρυβος σε doom πεταλιέρα μπορεί να είναι μέρος του χαρακτήρα — αλλά όταν γίνεται ενοχλητικός και για εσένα, υπάρχουν αρκετές λύσεις για να τον περιορίσεις χωρίς να χάσεις το βάθος, τον τόνο, το κράτημα και την παραμόρφωση.

Αν δεν σε ενδιαφέρει καθόλου είσαι σε καλό δρόμο και μπορώ να καταλάβω αλλά γράφω  παρακάτω και μερικές τεχνικές για μείωση θορύβου ενημερωτικά.





 Βασικές Τεχνικές Μείωσης Θορύβου

1. Isolated Power Supply

  • Απόφυγε daisy chains.

  • Χρησιμοποίησε μονωμένη τροφοδοσία (π.χ. Voodoo Lab, Cioks) για κάθε πετάλι.

  • Φτιάξε την δική σου τροφοδοσία (DIY)

2. Buffer στην αρχή της αλυσίδας

  • Σταθεροποιεί το σήμα και μειώνει το hiss.

3. Noise Gate

  • Πετάλια όπως ISP Decimator ή Boss NS-2 κόβουν τον θόρυβο όταν δεν παίζεις.

  • Ρύθμισε το threshold ώστε να μην κόβει τις νότες σου.

  • Καλύτερα να το ρυθμίζεται με την ένταση, κλείνεις λίγο και τότε ανοίγει. 

4. True Bypass Loop

  • Τοποθέτησε “θορυβώδη” πετάλια σε loop (π.χ. JHS Switchback) για να τα απομονώνεις όταν δεν τα χρησιμοποιείς.

5. Καθαρισμός βύσματος & καλωδίων

  • Χρησιμοποίησε contact cleaner (π.χ. DeoxIT) για να καθαρίσεις jack και patch cables.

  • Αντικατάστησε παλιά ή φθαρμένα καλώδια.

6. Ground Loop Isolator

  • Αν έχεις stereo setup ή πολλαπλές πηγές ρεύματος, χρησιμοποίησε DI box με ground lift ή transformer isolator.

7.  Διακόπτης διακοπής σήματος (φτηνό και αποτελεσματικό)

Κάτι ανάλογο γίνεται και με κάποια κουρδιστήρια στην αρχή του σήματος , πρόσεξε μόνο μην έχουν ενεργό buffer που δεν το χρειάζεσαι.

8. Πετάλι έντασης volume pedal 

9. Το Volume της κιθάρας


  Doom-Specific Tips

  • Μείωσε το gain στα fuzz αν ο θόρυβος είναι υπερβολικός.

  • EQ πετάλι για να κόψεις συχνότητες που “σφυρίζουν” (π.χ. πάνω από 4kHz).

  • Noiseless pickups ή humbuckers μειώνουν τον θόρυβο από την πηγή.



Αν θες να προτείνεις κάτι, ή κάτι σε diy,  ή να πεις την δική σου ιστορία γράψε στα σχόλια από κάτω.


Thursday, 17 July 2025

King of Tone της Analog Man

 


Το King of Tone της Analog Man

Το King of Tone είναι ένα από τα πιο περιζήτητα overdrive πετάλια στον κόσμο της ηλεκτρικής κιθάρας, χειροποίητο από την αμερικανική boutique εταιρεία Analog Man. Έχει σχεδιαστεί από τον Mike Piera (Analog Mike) για να παρέχει φυσικό, δυναμικό overdrive χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα της κιθάρας ή του ενισχυτή και κυκλοφόρησε το 2005. 

Το σχέδιο είχε σαν στόχο μια  βελτιωμένη έκδοση του πεταλιού marshall bluesbraker που θα μπορούσε να δώσει παραπάνω overdrive σε έναν ενισχυτή δίχως να αλλάζει τον τόνο.




Χαρακτηριστικά

  • Διαθέτει δύο ανεξάρτητα κυκλώματα, με ξεχωριστές ρυθμίσεις Volume, Drive και Tone.
  • Στο εσωτερικό υπάρχουν DIP switches για επιλογή μεταξύ Clean, Overdrive και Distortion mode για κάθε πλευρά.
  • Είναι true bypass, δηλαδή δεν επηρεάζει τον ήχο όταν είναι απενεργοποιημένο.
  • Λειτουργεί με 9V μπαταρία ή τροφοδοτικό τύπου Boss.
  • Υπάρχει εσωτερική ρύθμιση presence μέσω trimpot για λεπτομερή διαμόρφωση του ήχου.

Τι το κάνει ξεχωριστό

  • Δεν βασίζεται στο κύκλωμα του Tube Screamer αλλά ξεκινά από το Marshall Bluesbreaker, εξελιγμένο σε κάτι ιδιαίτερο.
  • Παρέχει "διαφανές" overdrive: δεν προσθέτει χρώμα στον ήχο, αλλά ενισχύει τον υπάρχοντα χαρακτήρα.
  • Οι δύο πλευρές μπορούν να συνδυαστούν για πιο σύνθετο και πλούσιο drive (stacking).
  • Κατασκευάζεται με δυσεύρετα εξαρτήματα, με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα.

Η αναμονή

Λόγω της εξαιρετικά υψηλής ζήτησης, η λίστα αναμονής φτάνει έως και τα τέσσερα χρόνια. Η Analog Man διατηρεί μικρή παραγωγή ώστε να εξασφαλίζει την ποιότητα. 

Επιτρέπονται έως τέσσερα πετάλια ανά πελάτη.

analogman.com/kingtone 


Prince of Tone της Analog Man

Το Prince of Tone είναι ένα χειροποίητο overdrive πετάλι από την Analog Man, σχεδιασμένο ως η μονάδα του ενός καναλιού του θρυλικού King of Tone. Παρότι πιο απλό και μικρό σε μέγεθος, διατηρεί τον ίδιο ήχο και φιλοσοφία, προσφέροντας εξαιρετική ευελιξία και ποιότητα.

Χαρακτηριστικά

  • Ένα κανάλι με Volume, Drive και Tone.
  • Εξωτερικός διακόπτης MODE για επιλογή μεταξύ Boost, Overdrive και Distortion.
  • Εσωτερικά DIP switches για λεπτομερή διαμόρφωση του ήχου.
  • True bypass για καθαρό σήμα όταν είναι απενεργοποιημένο.
  • Τροφοδοσία με 9V DC (τύπου Boss PSA) ή μπαταρία.
  • Δυνατότητα προσθήκης buffer για βελτιωμένη απόδοση σε πολύπλοκες αλυσίδες πεταλιών.

Τι το κάνει ξεχωριστό

  • Ίδιο κύκλωμα με το King of Tone, αλλά σε πιο compact μορφή.
  • Εξαιρετικά ευέλικτο: από καθαρό boost μέχρι πλούσιο distortion.
  • Ιδανικό για stacking με άλλα πετάλια ή ενισχυτές.
  • Κατασκευή υψηλής ποιότητας με premium εξαρτήματα και προσοχή στη λεπτομέρεια.

Η αναμονή και η διαθεσιμότητα

Η ζήτηση είναι επίσης υψηλή, αν και η λίστα αναμονής είναι μικρότερη από εκείνη του King of Tone. Πολλοί κιθαρίστες επιλέγουν το Prince ως εναλλακτική λύση, είτε επειδή δεν χρειάζονται δύο κανάλια είτε επειδή θέλουν κάτι πιο φορητό.

Το Prince of Tone έχει αγαπηθεί από επαγγελματίες και ερασιτέχνες μουσικούς. Χρησιμοποιείται σε genres όπως blues, indie rock, shoegaze και stoner metal. Πολλοί το θεωρούν “always-on” πετάλι, λόγω της φυσικής του απόκρισης και της ικανότητας να ενισχύει τον ήχο χωρίς να τον αλλοιώνει.



Υπάρχουν και άλλα πετάλια βασισμένα στο ίδιο σχέδιο από γνωστές εταιρίες στην αγορά αλλά επειδή  έχω δει τι υλικά βάζει μπορώ να πω με βεβαιότητα πως σίγουρα έχουν κάποια διαφορά δίχως αυτό να σημαίνει πως δεν είναι αξιόλογα.

Η δική μου επιλογή ήταν να φτιάξω ένα πετάλι (DIY) με πλακέτα και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, οπότε για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί και τον ενδιαφέρει αυτός ο ήχος μπορώ να πω ότι αξίζει να κάτσει να το φτιάξει. Σε έτοιμη πλακέτα τα πράγματα θα είναι πολύ πιο εύκολα.  

(τα υλικά που θα μπουν στην πλακέτα παίζουν ρόλο)



DIY Κλώνοι των King of Tone & Prince of Tone

Τα πετάλια King of Tone και Prince of Tone της Analog Man έχουν αποκτήσει σχεδόν μυθική φήμη . Με λίστες αναμονής που φτάνουν τα 4 χρόνια, πολλοί μουσικοί στρέφονται σε DIY λύσεις για να αποκτήσουν τον πολυπόθητο ήχο.

King of Tone: Διπλό κύκλωμα, διπλή πρόκληση

 King of Tone - βασίζεται στο κύκλωμα του Marshall Bluesbreaker, με δύο ανεξάρτητα κανάλια και επιλογές για boost, overdrive και distortion. Οι DIY εκδοχές του απαιτούν δύο PCB ή ένα διπλό κύκλωμα, με εσωτερικά DIP switches και επιλογές για clipping diodes.

Δημοφιλείς DIY επιλογές:

  • Queen of Bone 2 από Rullywow: PCB με δυνατότητα λειτουργίας στα 18V για μεγαλύτερο headroom
  • Fuzz Dog Kit: Περιλαμβάνει όλα τα εξαρτήματα και οδηγίες βήμα-βήμα
  • Aion FX Cerulean: Clone του Bluesbreaker με δυνατότητα τροποποίησης για King of Tone

Prince of Tone: Μονό κανάλι, ίδια ψυχή

 Prince of Tone - είναι ουσιαστικά το ένα κανάλι του King of Tone, με εξωτερικό διακόπτη για επιλογή mode και εσωτερικά trimpots για presence και mids. Είναι πιο απλό στην κατασκευή και ιδανικό για  DIYers.

DIY επιλογές:

Προκλήσεις και λύσεις

  • Clipping Diodes: Οι αυθεντικές MA856 είναι δυσεύρετες. Εναλλακτικές όπως BA282 ή BAS33 έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά είναι επίσης εκτός παραγωγής
  • Switch Pop: Πολλοί DIYers αναφέρουν popping ήχους κατά την ενεργοποίηση. Λύσεις περιλαμβάνουν pull-down resistors και σωστή γείωση. (Δεν αντιμετώπισα τέτοιο πρόβλημα.)

Συμπέρασμα

Η κατασκευή DIY κλώνων των King of Tone και Prince of Tone είναι μια προσιτή και δημιουργική εναλλακτική για όσους δεν θέλουν να περιμένουν χρόνια ή να ξοδέψουν πολλά. Με σωστά εξαρτήματα και λίγη υπομονή, μπορείς να φτιάξεις κάτι αξιόλογο.

Tuesday, 15 July 2025

FV-1 Spin Multi-Effects IC ολοκληρωμένο κύκλωμα DSP

 FV-1 Spin Multi-Effects IC 

Το FV-1 της Spin Semiconductor είναι ένα ψηφιακό ολοκληρωμένο κύκλωμα επεξεργασίας σήματος (DSP) που έχει καθιερωθεί ως βασικό εργαλείο στον κόσμο των εφέ για κιθάρα και DIY audio projects.




 Ας δούμε τι το κάνει τόσο ξεχωριστό:

Κύρια Χαρακτηριστικά

  • Ενσωματωμένος στερεοφωνικός ADC/DAC: Επιτρέπει την απευθείας σύνδεση αναλογικού σήματος χωρίς εξωτερικούς μετατροπείς.

  • Ενσωματωμένα & επεκτάσιμα εφέ: Περιλαμβάνει 8 εσωτερικά προγράμματα και υποστηρίζει άλλα 8 μέσω εξωτερικής EEPROM.

  • Ρεαλιστικός έλεγχος: 3 είσοδοι για ποτενσιόμετρα επιτρέπουν δυναμική ρύθμιση παραμέτρων (π.χ. διάρκεια reverb, χρόνος delay).

  • Ευέλικτος προγραμματισμός: Υποστηρίζει SpinASM ή γραφικά εργαλεία όπως το SpinCAD.

  • Μικρό μέγεθος & χαμηλή κατανάλωση: Λειτουργεί στα 3.3V με 6 MIPS στα 48kHz.

Απόδοση & Ευελιξία

Το FV-1 διαχειρίζεται με επιτυχία:

  • Reverb (plate, hall, shimmer)

  • Delay (tape-style, reverse, glitch)

  • Modulation (chorus, flanger, tremolo)

  • Pitch shifting & αρμονίες (με κάποιους περιορισμούς)

Η στερεοφωνική του δυνατότητα και οι εσωτερικοί LFOs το καθιστούν ιδανικό για ambient ή πειραματικούς ήχους.

Ιδανικό για DIY & Developers

  • Προσβάσιμος κώδικας: Το SpinASM είναι φιλικό για αρχάριους, ενώ το SpinCAD προσφέρει drag-and-drop σχεδιασμό.

  • Υποστήριξη κοινότητας: Forums, open-source projects και κοινόχρηστες βιβλιοθήκες εφέ.

  • Αρθρωτός σχεδιασμός: Ενσωματώνεται εύκολα σε πετάλια ή Eurorack modules.

Περιορισμοί

  • Περιορισμένη ισχύς επεξεργασίας: Για πιο σύνθετα εφέ (π.χ. FFT ή advanced pitch shifting) απαιτούνται ισχυρότερα DSPs.

  • Μόνο 3 είσοδοι ελέγχου: Περιορίζει την ευελιξία σε πιο σύνθετα σχέδια.

  • Χωρίς MIDI ή USB: Απαιτεί εξωτερικό hardware για προηγμένες συνδέσεις.

Χρήση στην Πράξη

Το FV-1 είναι ένα DSP chip σχεδιασμένο για ενσωμάτωση σε custom hardware. Οι εφαρμογές του περιλαμβάνουν:

  • DIY πετάλια κιθάρας: Ιδανικό για δημιουργία reverb, delay, modulation, pitch-shift εφέ.

  • Boutique πετάλια: Χρησιμοποιείται από εταιρείες όπως EarthQuaker, Chase Bliss, Keeley κ.ά.

  • Eurorack modules: Ενσωμάτωση σε modular synths για εφέ.

  • Μίκτες & audio interfaces: Προσθήκη εφέ σε μικρές κονσόλες ή συστήματα επεξεργασίας ήχου.

  • Καραόκε & consumer audio: Χρήση για reverb και echo σε φωνητικά.

  • Car audio & industrial systems: Ενσωμάτωση σε embedded συστήματα για ηχητική επεξεργασία.

 Υπάρχουν και development boards για εύκολη ενσωμάτωση και δοκιμές

Το FV-1 χρησιμοποιείται σε πολλά γνωστά πετάλια:

  • EarthQuaker Devices Dispatch Master

  • Chase Bliss Mood

  • Walrus Audio Arp-87

  • Keeley Electronics Fathom

Οι εταιρείες αξιοποιούν την προγραμματιζόμενη φύση του chip για να δημιουργήσουν πλούσια και μοναδικά εφέ.

Το FV-1 είναι ένα ισχυρό εργαλείο για σχεδιαστές πεταλιών και λάτρεις του ήχου. Δεν είναι απλώς ένα chip — είναι ένας δημιουργικός καμβάς. Αν θέλεις να φτιάξεις τα δικά σου εφέ ή να εξερευνήσεις τον κόσμο των boutique πεταλιών, το FV-1 προσφέρει πολλές δυνατότητες.


Sunday, 13 July 2025

Η Ιστορία του Fuzz Pedal

 

Η Ιστορία του Fuzz Pedal

Η ιστορία του fuzz είναι σχετικά μεγάλη αλλά εγώ το γνώρισα την δεκαετία του 80 καθώς ήταν το μόνο πετάλι παραμόρφωσης που μπόρεσα να βρω εκείνη την εποχή. 'Έμοιαζε με ιπτάμενο δίσκο και ήταν γερό, βαρύ και καλοφτιαγμένο αλλά τα transistor ήταν ευαίσθητα στις συχνότητες των ραδιοερασιτεχνών της εποχής και όταν άνοιγες το volume της κιθάρας να παίξεις κανένα ριφ είχες υπόκρουση με κλαρίνα και βιολιά και αφιερώσεις. Αν ανοίξει κοντά σου ένας πομπός  στα 1000 watt θα καταλάβεις τι περιγράφω. Αργότερα βγήκαν και τα πρώτα παράνομα ραδιοταξί και άκουγες και τις κλήσεις από τα cb.  Εκείνη την εποχή λοιπόν ξεκίνησα το diy και το ψάξιμο με τα ηλεκτρονικά εφέ αλλά το γέλιο που κάναμε με το fuzz face δεν ξανάγινε. 
Ως προς τον ήχο του σαν πετάλι ξεχώριζε από τον τρόπο που καθάριζε  αλλά και από το κράτημα του ήχου όταν άνοιγες το volume της κιθάρας δίνοντας μεγάλη ποικιλία ήχων και έκφρασης και δεν είναι τυχαίο που χρησιμοποιείται ακόμα από αρκετούς κιθαρίστες.

Fuzz Face





FUZZ  
Οι πρώτες Πειραματικές Παραμορφώσεις (1940s–1950s)

Το fuzz γεννήθηκε από λάθη και παραμορφώσεις της ενίσχυσης. Στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και στις αρχές του ’50, κιθαρίστες και ηχολήπτες παρατηρούσαν παραμορφώσεις (breakup).

Η πρώτη «ελεγχόμενη» λύση ήρθε το 1961 με το Gibson Maestro FZ-1 Fuzz-Tone, το οποίο προσπάθησε να μονιμοποιήσει αυτήν την κοκκώδη παραμόρφωση.

Οι πρώτες εκδόσεις του Fuzz Face, από το 1966 μέχρι το 1969, χρησιμοποιούσαν τρανζίστορ γερμανίου AC128 και NKT275 και ήταν ασταθές στις θερμοκρασίες αλλά με πιο μαλακό ήχο.

Από το 1969 άρχισαν να χρησιμοποιούν τρανζίστορ πυριτίου, πλαστικά BC183LS, ενώ αργότερα τρανζίστορ μεταλλικού περιβλήματος BC108CS με αποτέλεσμα το κύκλωμα να είναι πιο σταθερό αλλά ο ήχος πιο σκληρός. 

Τι χαρακτηρίζει το Fuzz Face:

  • Χρησιμοποιεί τρανζίστορ γερμανίου (ή πυριτίου σε νεότερες εκδόσεις) για να δημιουργήσει την χαρακτηριστική "fuzz" παραμόρφωση.

  • Το κύκλωμα είναι μη γραμμικό, με έντονη παραμόρφωση και κορεσμό.

  • Έχει απλή αρχιτεκτονική: δύο τρανζίστορ, μερικές αντιστάσεις και πυκνωτές — σχεδιασμένο για να παραμορφώνει σκόπιμα το σήμα της κιθάρας.

Roger Mayer Fuzz Face

Δεκαετία του εξήντα (1965–1968)

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60, το fuzz ήταν το μοναδικό πετάλι παραμόρφωσης που υπήρχε. 

  •  1965: Vox Tone Bender MkI – το πρώτο εμπορικό fuzz με germanium transistor.
  •  1966: Arbiter/Fuzz Face – το fuzz του Jimi Hendrix, με μινιμαλιστικό κύκλωμα και έντονη «συμπίεση».
  •  1967: Dallas-Arbiter Tone Bender MkII και Sola Sound Tone Bender – οι πρώτες βρετανικές παραλλαγές που έκαναν το fuzz must-have εφέ.

Χορδές και tone shaping


Η υφή των χορδών (δηλαδή το υλικό και η περιέλιξη) επηρεάζει σημαντικά το tone shaping όταν χρησιμοποιείς πεταλάκια — γιατί καθορίζει το πώς αντιδρά το σήμα στην παραμόρφωση, το EQ και τα modulation effects.

Saturday, 12 July 2025